fredag 2 januari 2015

Grattis Alfons 5-år

Bilden är från öppethus-dagen på brandstationen i Lindvallen och visningen av nya brandbilen/släckningsbilen.


Fullt upp innebär att bloggen fått vila under dessa stora dagar efter jul.
Besöken hemma byter av varandra och ikväll kommer syster och Jocke och hälsar på över helgen och trettonhelgen. 

****************************
Vår gofis Alfons har hunnit fylla 5 år och det firades som vanligt lite smått, då han fyller på nyårsafton och vi inte brukar ha nåt barnkalas.

Imorgon däremot smäller det. Då ska han få ha sitt första barnkalas här i Sälen för dagiskompisarna.
Vi har hyrt Sälenhallen och skall ha kalaset där. Göra en hinderbana och ha lite tävlingar om allt går som det skall. Ingenting är inhandlat än, vet inte varför jag har dragit ut på det. Alfons är inget stort fan av tårta, så vi skall ha glass i stora lass istället.  
Det blev lite strul med inbjudningarna, så jag vet inte riktigt om alla fick dem. Min mobildata tog slut mitt under julen och jag mms:ade inbjudningarna på juldagen. Nåt blev fel så vi får se hur många vi blir. Kan ju inte skicka ut nya idag när kalaset är imorgon.
Får skylla på senaste tidens strul på jobb med allt skit som händer och att jag inte orkar ta tag i saker      utan tror att allt ska lösa sig. Vilket inte är likt mig alls.

Nya tag för 2015 och nyårslöften plus annat berättar jag mer om i ett annat inlägg.

Trevlig helg!




Inga kommentarer: