måndag 12 januari 2015

När det vräker ned snö....BARNLYCKA!






I förrgår började snön vräka ned och har så fortsatt idag. Igår va det lugnare, då passade vi på att va i skidbacken. Åka puder är ju det bästa jag vet. Att få glida ned och det knappt hörs för snön är som mjuk bomull.
Trots all denna snö och att jag fick några åk i backen känner jag ingen glädje. Inte samma som förr. Tur att jag skall till psykologen på torsdag.
Tur att barnen får känna glädje i alla fall. Alfons älskar ju att skotta snö och hade tom snöskottaren med till skidbacken...tokgubben!

Overallerna ( Reima)  och vantarna ( Hestra)  barnen har är kanon, och nu är de varma och torra när de är ute i kylan och snön. Jag har märkt dem noga med namnetiketter och för Alfons del får dem stanna hemma, då några har blivit av med sina Hestravantar på dagis. Tråkigt, men ibland kan det va missförstånd. Många barn har ju rejäla kläder och vantar här uppe då det är kallt och de spenderar mycket tid i skidbackarna. Många kan alltså ha exakt likadana kläder/skor/vantar. Det fick vi erfara i fredags. Ett annat barn hade tagit på sig My´s stövlar när han blev hämtad från dagis. Så My hade ett par skor som var två storlekar för stora med sig hem. För henne va det inget farligt, de passade ju, Värre måste det ha varit för lillkillen som fick 2 storlekar för små att ha på sig hela helgen.
Detta hände trots att vi märkt skorna med etiketter. Pappan hade missat det helt och när han inte såg sin sons namn skrev han tom i det i skorna. Killar alltså *fniss*.
Nu hoppas jag att My har rätt skor med sig hem i eftermiddag.

Vad har ni för favoritmärken på barnkläder?


Inga kommentarer: