lördag 3 januari 2015

Min prinsessa och jag


Det är inte ofta jag är med på foton, jag står oftast bakom kameran. 
Ibland försöker jag dock få Mats att ta lite foton på mig och barnen. Tyvärr så är det inte lätt att ta foton på två spillevinkar som har svårt att vara stilla i två sekunder ens.
Här ser ni ett försök när vi var iväg till Experium och skulle äta på Oleary´s. 
Ville ha ett foto där jag och My pussar varandra, och det blev såhär... :)

Ps...om ni tittar noga ser ni My´s passande skoval för en höstdag. Hello Kitty ballerina med skrikiga strumpor. Vi har inte mycket att säga till om i kläd och skoval när det gäller denna lilla tös. Om vi vill ha husfrid och få med henne någonstans är det lika bra att låta henne få välja själv. Det kommer hon ju ändå göra när hon blir stor, och det är ju inget problem egentligen. Är det kallt så lär hon ju känna det och stå sitt kast. 

Appropå uppfostran och trotsiga barn så har vi haft ett sjujäkla tjafs de senaste veckorna. Båda barnen har blivit tokiga. Ibland är jag nära att gå till läkaren och be dem undersöka dem noga efter psykiska sjukdomar. Vet inte hur jag ska förklara det, mer än att de inte lyssnar på oss alls, de skriker och slåss och äter knappt nåt vilket resulterar i att de blir sjuka och vi får vabba och så blir det en ond spiral.
Fler som har problem med sina 5 och snart 3 åringar? Minns inte att Alfons var så här när han var 3.

********************************




1 kommentar:

Unknown sa...

Åå det är precis likadant här med Idun! Så galet trotsig. Jag har sagt till henne SP många gånger att om hon inte skärper sig nu så måste vi åka till doktor och få medicin. Hon gapar, skriker och är på så dåligt humör. Hon är även elak ibland och slåss och håller på. Det är ju så man blir tokig, less och helt utmattad. Hoppas att det börjar gå åt rätt håll nu då hon varit ovanligt glad i två dagar. Så jag tror nog att det är en period som tack och lov är övergåeende.
Hugo var också trotsig, men långt ifrån så som Idun är.
Appropå den nya arenan vi var på, så är det Tele2 arena som ligger precis brevid globen. Under själva arenan finns det restauranger och spelställen. Där får ni stanna till nästa gång ni är nere. :)
Kram!