tisdag 17 juli 2012

Lekland och havsbad

Denna kana va så rolig och jäklar vad snabbt det gick ned.

Delfinen lekland i Gävle. Stort och bra, med cafédel för föräldrarna.

Eftersom Alfons fortfarande är för liten att gå runt själv fick nån av oss alltid gå med. Vilket va riktigt roligt...man får passa på. När de är gamla tycker dem att man är pinsam..haha.

Pulka backe inomhus...alltid kul.

Efter en heldag på stan begav vi oss hem och till stranden. Även fast väderprognoserna på mobil-apparna hade lovat regn så va det varmt och fint. Jag ville passa på att bada, vilket jag inte gjort i Sverige...sen ....ja...hmm...alldeles för längesen, för jag minns inte när. Vattnet va faktiskt helt okej, jag hade väntat mig iskallt, men det gick faktiskt att bada ( jag är för övrigt en badkruka med stort B). Långgrunt och alldeles lagom, för jag gillar inte att slänga mig i från bryggor eller liknande. Vi fick Alfons att gå  i sanden, vilket är ett stort framsteg. Men bada ville han inte. Leka med traktorn och skopa sand va mycket roligare.

Två nätter på Stenö havsbad & camping gick alldeles för fort.  Nästa sommar har jag bestämt att vi måste ha riktig familjesemester och då en längre tid. Stressa fram och tillbaka är ingen höjdare. Nu gäller det bara att komma på vart och hur mycket det får kosta.

Söndagen och hemfärds-dagen begav vi oss mot Gävle där gamla vänner från Sälen bor numera. Eftersom det va så längesen vi sågs va det riktigt kul att fika och bara umgås en stund innan vi skulle bege oss hemåt igen. På vägen hem stannade vi i Mora för lite mat shopping och sen vidare hemåt mot Sälen igen.

Summa-summarum= Lagomt avstång Sälen-Gävle-Söderhamn, bra camping, inga mygg, nöjd över att jag hade lagat mat hemma och fryst in för att ta med och värma, Alfons glad och nöjd=nöjda föräldrar. Lyckad semester helt enkelt.

Nu är vi grymt sugna på Kolmården...får se när det blir av.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Lekland är en av alla mammors och pappors favorit platser när de blir förtåkigt hemma ;) vi har två stora lekland och bra nära oss ,vi är stammkunder :))) hi hi hi skönt också att fly undan värmen ibland .... Ser jätte fint ut på eran Lill semester , ni vet att ni får alltid komma hit på semester !!!! Stora kramar från oss med sand mellan tårna.....;) Linda

Sofi sa...

Så mysigt ni verkar haft på er semester!
Ser att du shoppat en del fint också:)
Snygga skor och Behåar!

Ha det fint!

Kram Sofi