måndag 2 juli 2012

Tilltuggs tips





Ännu en gång har jag fallit dit.....ja för en nyhet i mataffärs hyllan alltså....ni vet ju att jag är en "sucker" för nyheter. Denna gång hade de 2 Fontana fetaostar för ett pris på Ica och då såg jag denna annorlunda feta´n och tänkte, den måste jag prova! Lite lyxigare förpackning (perfekt att spara och ha med sig mellis i till jobbet) och krämigare i konsistensen. Till tilltugget jag gjort ovan passade den perfekt.
Även burken med mexicana röran är en nyhet ( iaf för mig) i tacosortimentet och den va riktigt god. 
Så om ni behöver nåt gott en fredagskväll och har tröttnat på den "vanliga" fredagmyset testa detta.

Tortilla chips
Escabeche röra 
Fetaost
Tips: När de hade stått ett tag med röran på blev chipsen lite mjuka, för mig va det nästan godare, men det är ju en smaksak.

Nu sitter jag här med en kopp ingefärs te och lite mörk choklad. Båda barnen har äntligen somnat, och klockan är redan kvart i tio. Det blir sängen för mig alldeles strax med. Imorgon ska Alfons till dagis och jag ska försöka hinna såga till sidostycket till specerihyllan. På onsdag kommer Trafikverket hit och ska kolla på våra fönster och mäta bullret från vägen. Jag hoppas på positivt besked...*håller tummarna för nya fönster*.

Tjingeling!



1 kommentar:

Elin sa...

Det lät ju faktiskt jättegott, jag har aldrig haft fetaost till tacos men det låter som en bra kombo! Tack för din kommentar, jättekul att höra att du gillade bloggen! Ha en fortsatt bra kväll, kram Elin