torsdag 5 juli 2012

My 4 månader




Tänkte bara skriva lite vad My kan nu som 4 månader gammal.
Hon greppar saker och för över saken från ena handen till andra.
Nästan så hon håller nappflaskan själv. Jag har ju slutat amma, så då blir det ett antal flaskor per dag.
Vi har provat lite gröt, men än så länge är det inte så poulärt.
Annars är hon en glad och sprallig tös. Hon älskar att bada och att Alfons leker med henne.
Nu vaknar hon ungefär 2-3 gånger per natt och somnar snabbt om är hon får napp eller mat.
Just nu ligger hon ute och sover i vagnen...i skuggan för idag är det varmt! 22grader visar termometern i bilen och vi har nästa 25 inomhus.

I helgen ska vi hitta på skoj, mer om det senare!

3 kommentarer:

Sofi sa...

Vilken liten sötis!:)

Nu blev jag nyfiken på vad det är för skoj ni ska hitta på?

Ha en mysig kväll!

Kram Sofi

Martina sa...

Min fina blivande guddotter.
som jag längtar efter er!!

Massa pusar och kramar

Erika sa...

Oj vad hon växer, redan 4 månader..Tiden den går fort! :)
Så fin hon är :)
Ja tiden då man slutade amma var en rejäl lättnad, det var som att någon spräckte en bubbla "amningsbubblan" kallar jag den för...För när den spräcktes så insåg jag att den fanns en värld utanför, som inte bara gällde mat varannan timme - fläka tutte hit, fläka tutte dit ;)
Och hur enkelt var det egentligen att hitta kläder att ha på sig?!?!
"Mamma mu" måste kunna få fram "mjölkförpackningarna" utan att visa hela härligheterna eller sitta med bulldegsmagen framme...hihi...Jag saknar det inte alls!
Hoppas övergången går bra för dig med! :)

Ha det så gott!

KrAM