måndag 19 december 2011

Julaftons-förberedelser





Ikväll har jag pysslat ihop ett litet bords arrangemang till Julaftons-dukningen. Jag har aldrig gjort ett tidigare, men jag måste säga att jag blev rätt nöjd till slut. Även fast jag alltid har svårt att se det färdiga resultatet i huvudet innan jag börjar. Tror alltid det värsta. Blommorna och de övriga kvistarna köpte jag i Mora i lördags, nu får vi hoppas att de håller sig till lördag. De stå i en oasis, och då brukar de ju hålla rätt så bra. Tur att vi har ett svalt skafferi, där jag kan sätta in dekorationen om nätterna. Vet inte om jag ska korta av vide kvistarna lite, nu när jag ser på fotona ser de rätt långa ut. Får se hur de ser ut när jag dukar sen. Det är ju lätt att bara korta av dem och sätta tillbaka dem igen. Jag kanske hinner ändra lite mer innan lördag, är ju några dagar kvar till Julafton.. 
Vad pysslar ni med denna -dan före dan före dan före dan före dopparedan?

Nu blir det strax sängen, jobbar alla dagar fram till julafton. Har nåt uppdrag varje kväll innan Julafton. Det skall göras köttbullar, städas, fixas och donas och mycket mer. Uppe-sittar-kvällen vill man ju bara mysa. God natt!

Inga kommentarer: