onsdag 14 december 2011

Lucia på Lyckan.


 Idag fick hela familjen stiga upp med tuppen, vilket jag har fått göra alldeles för många dagar nu.
Lucia firande på dagis stod på schemat. Alla barnen va sååå söta, och de äldre sjöng högt och fint.
Det blev en låt per ljus i adventsljusstaken och allt avslutades med en väldigt oväntad låt..."låda på magen"



Vilket va väldigt kul, alla föräldrar skrattade. 
Lite jobbigt va det att det firades utomhus, men det va säkert smart planerat med tanke på allt folk som kom.

Idag är jag äntligen lite ledig, minns inte senast jag va ledig en hel dag. Är på jobbet hela tiden, känns som jag knappt ser Alfons längre. Snart blir det lite mer ordning på jobbet och alla anställda ska ha börjat. Då är jag ledig varje helg, ser verkligen fram emot det. 
Allt stämmer verkligen om lantfolk och norrlänningar.....de är VERKLIGEN INTE snabba. Att jobba snabbt går lixom inte, så därför springer jag runt som en galenpanna och försöker göra fler folks jobb. Vilket har gjort att jag är så trött och utsliten just nu.

Det är alltså ingen vanlig julstress utan jobb stress för mig just nu. Det här hetsiga klappjakten skiter jag i, julen handlar inte bara om dyra saker, utan om att umgås och ha mysigt med familjen. Så för oss blir det vår nya tradition med uppesittarkväll och mys dan före dan och på julafton äter vi gott och umgås med alla som kommer och firar jul med oss i år. För i år blir det hemma hos oss för första gången i "nya" huset.
Alfons kommer såklart få julklappar, men han är fortfarande så liten, så han vet inte riktigt vad allt betyder. Han får det han "behöver", så som lärorika leksaker. För honom är det roligare om han får en sak och vi leker med honom, än om han får 10 saker och får leka ensam. Nån som håller med mig?

Nu är det bara 2 månader kvar till My ska titta ut, och jag mår bara bra. Trött på kvällarna, men vem är inte det? Sover dåligt på nätterna, vilken gravid tjej gör inte det? Så allt är väl som vanligt ;)

Nu ska jag bara slappa, jag behöver verkligen en sån dag! Ligga på soffan och glo på tv och halvsova....vad gör ni en dag som denna?




3 kommentarer:

Martina sa...

Bra att du tar komandot på jobbet Syster!

Önskar jag kunde fira ju uppe hos er, me jag hinner ju knappt upp så måste jag hem igen.

Hoppas vi ses på nyår.
Kram

LyckligaPraliner sa...

Hahaha det var kul om att norrlänningar verkligen inte är snabba :)) Skrattade gott åt det! Jag är själv norrlänning och jag har då inte märkt någon skillnad från övriga befolkningen :)) Det finns så mycket att säga som t.ex att smålänningar är snåla och att Göteborgare är goa och glada. Tror nog att det finns både det ena och det andra hos alla oavsett var i Sverige man bor :)

Linda sa...

sâ söt miten tomtenisse ni har ;)

stora kramar frân oss kusiner..vi harlärt oss st lucia och sjunger den ofta här hemma ;)
idag är de sista dagen i skolan sedan jullov....Elsa har sin dansuppvisning ikväll pâ PALM BEACH i CANNES.... ooooo...sâ ikvällblir de glitter och glamour :))
spännande med bara 2 m^n kvar till lillkottisen tittar fram ;) har ni bestämt er för My, jag älskar de namnet;) kanske lite svârt att ha i frankerike,men de fans allt pâ min namn lista ocksâ...;)
saknar er och hoppas att en dag firar vi alla jul tillsammans :)
har lovar mina barn en jul i sverige!!!!!!
kramkram