söndag 25 december 2011

Julen 2011

Tomtegröt lunch, Alfons busar med tallriken.
Finaste bordstabletterna har min moster Maj-Lis virkat. De använder jag varje Jul.

Fint Julaftonsväder hade vi, mysig dimma över älven sen kom solen fram och vi hade minus 12 grader.

Middagen uppdukad på köksbänken.



Äntligen fick jag en vettig användning för den fina skålen jag hittat på loppis.

Enkel dukning i julens färg rött. Mysigt!

Det va vår Jul i foton. Paket öppningen va så galen och stökig, så den vill jag inte visa foton på. Hela vardagsrummet va fullt av pappersremsor och kartonger. Alfons va lite rädd för tomten, men det va väntat. Presenterna va han galen i, nu leker han för fullt med sin traktor med släp. Om 6 dagar fyller han år, och inget kalas är förberett, kanske måste ta tag i det?! 
Just nu knakar det i husknutarna, blåser storm ute. Tur att man inte är ensam hemma.

God fortsättning på Julen!

2 kommentarer:

Pricken sa...

God fortsättning! Vi fick ingen vit vinter :( men jag hoppas det finns vitt när vi åker till Orsa! Se till att det finns malin;) hälsa söta Alfons och så klart Mats:) kramar

LyckligaPraliner sa...

Hej! Det ser mysigt och fint ut :) Ja tomten kan vara skrämmande. Konstigt nog har våra barn aldrig varit rädda och då har vi ändå haft riktigt konstiga tomtar kan jag lova :))

Ha en fin fortsättning! :)
Ann-Louise