torsdag 17 april 2014

Barnkök DIY




Nu när barnen fått varsina rum i nya boendet fick barnköket vi gjort hamna i My´s rum. Det passar in perfekt i hennes rosa idyll. Kan ni tänka er att det nästan är för rosa t.o.m för mig där inne?!
När tid finns över vill jag göra klart det helt. Det fattas fortfarande lite småpill så som: 
Krokar till redskap
Nån sorts "vattenkran"
Sen skall överhyllan sättas fast på riktigt, nu är den lös.
Plus lite annat smått.

Nästa barnrumsuppdrag här hemma blir till att hitta nån bra lösning på detta med sängar och skrivbord.
Alfons vill nämligen ha ett skrivbord på sitt rum, vilket är viktigt för honom att få då han tycker det är jättekul att skriva nu och detta måste uppmuntras tycker jag.
Sen har jag en plan (som jag måste få med Mats på) att bygga en sängkoja till Alfons, så han säng kommer upp lite och han kan ha saker under. Då kan My få hans juniorsäng, eftersom hon fortfarande sover i spjälsängen. Tjejen börjar bli stor, till min fasa.
Förra veckan sa dagisfröknarna att vi skulle ta med oss trosor! Men hallåå!
Hon är bebis, bebisar äger inga trosor!
Mer om detta i ett annat inlägg.

Vill ni se gama inlägg om barnköket kan ni klicka er vidare på länkarna nedan:









Inga kommentarer: