fredag 11 april 2014

Serla hushållsdukar och lite kök





Jag har inte bloggat på över en vecka, och det är för jag legat sjuk för första gången på länge. Haft förfärlig hosta och varit helt matt. Gick till läkaren och fick Coccilana hostmeducin och då blev hostan bättre. Hade lite förhöjd sänka, så det var ett virus. Nu när jag kom hem och vi skulle äta tacopaj började jag känna att det gjorde jätteont i halsen på höger sida. Vill inte ha mer sjukdom, speciellt inte på helgen! 

Ni som följer mig på Instagram har kanske sett att jag vann Åses ( 56kilo.se) och Serlas utlottning om Serlas nya produkt Hushållsark.
Det är den svarta behållaren på fotona, om ni undrar vad jag pratar om.
Vi testade den nu till middagen och den fungerar perfekt. Så skönt att slippa använda båda händerna när man skall ta papper och torka av barnen eller bordet eller liknande. 
Synd bra att den inte finns i fler kulörer, men det kanske kommer i framtiden när produkten kommit in på marknaden.  Man kan ju faktiskt pimpa till den själv med klistermärken eller annat kul.

Här ser ni även en glimt på lilla köket i vårt nya boende. Köksmöblerna är nya, förutom My´s och Alfons stol. Här ser ni även det nya golvet, som nu är i hela huset. 
Irriterar mig rätt mycket på vår stora micro, men tyvärr har jag insett att vi använder den varje dag, så den får va kvar ett tag till. Vill egentligen få in den i förrådet under trappen, men där är det kaos för tillfället.
För den skarpsynta så Ja vi har plastduk på bordet. Jag vill försöka hålla nya vita bordet rep och fläckfritt ett litet tag med två kladdande barn. Man tänker faktiskt inte så mycket på den eftersom den är genomskinlig och lätt att hålla ren. Vi har provat en sån där vaxduk i tyg, som skall se ut som vanlig duk. Tyvärr blev den fläckig direkt av kaffe och ketchup, och det går inte bort.

Nu är rödtjutet upphällt och jag och Mats ska gotta ned oss i soffan och glo på tv. 
Barnen somnade tidigt efter en full vecka på dagis. Blev inget fredagsmys för dem.

Trevlig fredag!








Inga kommentarer: