torsdag 26 februari 2015

Irriterande med för lite förvaring- kryddhylla


Bilder: smarthem.se

Vet inte hur många av er där ute som har problem med förvaring i köket och smarta lösningar gällande det?
Vi är en av dem som har alldeles för lite förvaring i köket. I alla fall för allt det jag har och behöver när jag lagar mat och bakar. Den matfantast som jag är skulle jag behöva ett dubbelt så stort kök, typ.

Då vi bara har sammanlagt 5 lådor i vårt lilla kök, och ingen kryddhylla över fläkten ( om man inte ska ha eftersom kryddorna bli dåliga av ljus) så bor alla kryddor i en av lådorna. vilket betyder mindre plats för redskap och bestick.

Jag har sett lite egengjorda lösningar folk har haft och velat fixa nånting annat för våra kryddor ett tag, men inte fått arslet ur...så att säga. Nu så slog jag till iallafall, efter att ha sett en så bra lösning på www.smarthem.se.

En hylla som passar perfekt för alla slags små kryddburkar och som man sätter på insidan av överskåpsdörren. Nu är den hem"klickad" och jag väntar med spänning på att den skall komma och jag får sätta upp den. Lovar att visa resultatet senare.

Har ni några smarta förvaringslösningar för sånt man irriterar sig på? Jag har fortfarande ingen bra lösning för kastrullock :(

Inga kommentarer: