onsdag 18 februari 2015

Klubbmaränger med Olof från Frost




Igår provade jag att göra egna marängklubbor, och fick för mig att jag skulle prova att göra några inspirerade av filmen frost. Då jag inte är nån konstnär fick de bli lite enklare maränger i form av snögubben Olof. Tråkigt nog blev han inte vit efter att ha varit i ugnen, så han kanske har fått uppleva sommar nu ( ni som sett filmen förstår skämtet). Pinnen som går igenom kroppen på Olof är ett papperssugrör och det funkade perfekt att använda dem fast marängerna var 2 timmar i ugnen. Ugnsgraderna var ju bara 100. Ögonen är pynt jag hade i gömmorna i skafferiet och jag tror de är från Wilton. Jag använde en rund tyll till att spritsa Olof och smeten var lite för lös tyckte jag, men det gick bra iaf.
Det saknas lite på honom fortfarande. Hans hår och armar och mun. Det skall jag försöka få dit innan kalaset på söndag. Jag är dock mycket nöjd och My börjar bli väldigt exalterad över sitt kalas.
Jag hann även göra en egen Sugerpaste och den ligger inlindad i plast i en burk. Ska bli spännande å se hur den blev.

Kommer visa resultatet på allt jag gjort när det är klart. Gissar att ni vill se. 






Inga kommentarer: