tisdag 29 november 2011

Den kom den försvann

 I söndags kväll föll äntligen snön ned från himlen, vi blev så glad. Gick tom ut kl 19 på kvällen för att njuta och för att Alfons skulle få leka lite. 
 Den la sig så fint på allt och det blev så vitt och fint. Tyvärr fick den bara vara kvar tills i morse när regnet åter va tillbaka. Blir det en VIT Jul eller ej..det är frågan. Vad tror ni läsare?
 Nu har första omgången hyacinter blommat ut och det doftar inte lika ljuvligt här hemma längre. Jag längtar tills dessa börjar slå ut och fylla huset med go´doft.
Jag har återanvänt en gammal julgrupps korg till att göra en alldeles egen julgrupp. Var tom så lat att jag skippade jorden, så hyacinterna och enen står i sina egna krukor och så har jag gömt dem under vit mossa från skogen. Denna fina lilla julgrupp kostade mig alltså bara  50 kr..As As Bra så här i jultider.
Kom precis på att jag har sån där snöspray man kan spraya fönster med, Enen kanske skall få sig en omgång, så det finns snö nånstans här till andra Advent. Svårt att fatta att förra året den här tiden va det runt -20grader och massa snö ute. Saknar snön!!!!!!!!!!

Har mycket på jobbet nu, så inläggen blir lidande. Fotandet likaså, är ju mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag åker hem. Fast imorgon får kameran åka med till jobbet, ska fota lite i butiken. Har ni turen får ni kanske glutta in lite hur jag har det om dagarna. Tjillevippen!!

Inga kommentarer: