måndag 7 november 2011

Experium bad.

På höstlovsveckan (för alla förutom de knäppa skolorna här som har älgjaktlovsvecka mkt tidigare) hade vi lite släkt uppe på besök. Fullspäckad schema med bad, vandring, middagar ihop och bowling som avslutning. Eftersom både jag och Mats inte är några badsvampar, har inte Alfons fått åka till badhuset mer än en gång. Första gången va med farmor, även denna gång hängde han med farmor, men då va även pappa med. Innan i veckan va han även där med sin gudmor Fia. Han börjar bli mer van nu, och tycker det är roligt med allt vatten som bubblar och sprutar. Dock inte över huvudet. Mest av allt tyckte han om att simma ut till utomhusbassängen. På Experium har de byggt så man som inte badar kan titta in på de som just badar. Därav fotona jag har tagit. Efter allt badande sov han som en stock. Höll nästan på att somna medans farmor klädde på han. Sötnosen.
Får se om jag kommer iväg å badar med honom nån gång. Nu när man är tjock och gravid är det inte alls kul att sätta på sig nån bikini. Jag tar hellre nån SPA behandling och njuter i nån av de flera olika bastuna de har. Pratade med en tjej på SPA´s och hon berättade om de olika behandlingarna, funderar strakt på att boka in mig på nån nu när det är lågsäsong. Mycket skönare att slappa där innan vintern och alla turister kommer upp och invaderar. Känner att jag är värd nåt bara för mig själv.
Kanske kan önska mig en behandling i julklapp..hihi. Måste komma ihåg att skriva upp det på julklappslistan ;) 

Inga kommentarer: