måndag 2 april 2012

Macaroons



Igår bakades det Macaroons för första gången här hemma i stugan. Vaniljkakor med citronfyllning. Måste säga att det är de godaste Macaroons jag har ätit. De kanske inte ser perfekta ut, men smaken överväger snyggheten. Bakningen stod svågern Magnus för, med lite assistans av mig. Fotograferingen kan jag stå för iaf. hihi.
Nu när man har gjort det en gång, så va det inte så svårt som det har verkat när man har hört talas om Macaroons. Kan nog våga mig på det själv framöver. Tänkte ha det till My´s dop iaf. När nu det blir av.

Blir lite mer bakande i veckan eftersom syster och pappa kommer upp över påsk. De har tydligen beställt nåt gott hembakat efter att ha suktats på bloggen hela vintern. haha...så mycket tycker jag verkligen inte att jag har bakat...eller vad tycker ni?
Fast nu har jag en anledning till att baka iaf....och det är bra att sakerna blir uppätna...annars får jag ju trycka in dem själv i munnen och bli tjockare på kuppen.

Pssssssssst..denna morgon har jag suttit och letat boende nära Kolmården till sommarsemestern, inte det lättaste vill jag lova. Om ni vet nåt ...tipsa oss gärna!!

Inga kommentarer: