torsdag 5 april 2012

Vågar jag?


Vill inte skrämma er eller så, men här har ni vårt vardagsrum. Jag gillar det inte alls. Förutom möblerna då. Dem gör så att rummet ser lite okej ut iaf. Igår fick jag ett ryck och möblerade om, i hopp om att kanske börja gilla det lite mer. Vet inte om det funkade, men jag gillar denna möblering lite mer. Den ser lite mer i genomtänkt ut. Det är ett väldigt svårt rum att möblera. finns inte en enda hel vägg som är fri från dörrar eller fönster. Det gör att man inte kan ha soffan snyggt mot någon vägg, därför står den mitt på golvet nu.

I sommar ska vi förhoppningsvis (om tiden räcker till) göra om här inne. 
Min önskan och plan är:
  1. Riva väggar och sätta upp nya. Där jag vill ha en vägg i liggande träpanel (ohyvlat eller hyvlat vet jag inte än) resten ska vara vitt och kanske nån fin mönstrad tapet på nån bit.
  2. Nytt golv (samma som i köket)
  3. Helst nytt tak.
  4. Ny el och fler kontakter.
Det va väl ungefär det viktigaste, får se om det blir av. Har hittat en fin tapet från Boråstapeters nya kollektion Vintage stories, men jag vet inte om jag vill ha boråstapeter. Finns så mycket andra snygga.

God natt!



Inga kommentarer: