torsdag 10 maj 2012

iittala outlet shopping

Finaste servisen från Marimekkos Primavera serie. 

Jag hade turen att jag såg dessa på Outleten i Insjön. Kanonpris hade de också. 49:-st för koppar och skålar. Glasen har jag haft sen tidigare, då inköpta på outleten i Gustavsberg i Stockholm. Underläggen är köpa i Finland och 2 av dem har jag även fått som present från Finland. ( psssssssttt.. finaste släktingar:"Om ni hittar 2 till likadana underlägg kan ni köpa dem åt mig då, nu har jag bara 4 och det vore bra att ha 6 av allt. Här i Sverige finns de ej) 

De hade även lite special priser på vissa Mumin muggar, och då va jag tvungen att köpa denna. My måste ju ha en med My på ;) Denna är så fin när den är randig och hon blåser såpbubblor.

Detta va lite av shoppingen vi gjorde på Hjultorget i helgen som va. Lite av det andra har ni redan sett i tidigare inlägg. Köpte även lite andra saker, men de måste målas först innan jag kan visa foton. Har lite olika målarprojekt på G, som vanligt. Får se när de blir klara.

Har en sjukling hemma, så första tvättmaskinen är redan på G. Då med massa Vanish i...hallonfläckar ska puts väck. Tips till mammor med sjuka barn: GE INTE JUICE TILL ETT SJUKT BARN!!
Speciellt inte en färgstark en....

1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

Vilka fina fynd du gjort! My-koppen är underbar! Du vet väl om att du vunnit hos oss? Hör av dig till oss om vart vi ska skicka din vinst. Kram emelie och elin