tisdag 29 maj 2012

Trasmattor

Dessa fåglar (ingen aning om art) satt på laduskorstenen igår morse. Hör inte till vanligheterna här på Röen gård. Jag va tvungen att ta fram det långa objektivet för att kunna ta ett bättre foto. Inte ofta jag använder det eftersom jag tar mest närbilder.

Min favorit trasmatta här hemma. Skulle så gärna vilja ha en likadan till, men det är omöjligt eftersom denna är så gammal och jag inte minns vart den kommer ifrån. Önskar jag kunde väva själv, finns tydligen en vävstol uppe på laduvinden säger Mats. Om jag hade kunnat det gissar jag att vi inte skulle ha några lakan kvar hahaha.


Ser ni snön som är kvar uppe på fjället? Nu när det varit så varmt smälter det fort. Vatten nivån i älven är jättehög.

En till av mina favoritmattor, köpt på OmIgen i Mora.

1 kommentar:

Martina sa...

Hej syster,
Du får me Maj-Lis komma över och lära dig väva. :)

KRAM