fredag 4 maj 2012

Vinterlandskap




Idag när vi vaknade trodde jag inte mina ögon.
Det snöar och har kommit cirka 5 cm nysnö och det bara fortsätter att ösa ned.
Vart tog våren vägen?
På mitten fotot ser ni en hink....den har jag planterat penseér i, får se om de överlever detta dumma väder.
Alla vet ju att jag älskar snö och vit vinter, men nu är det inte vinter längre och jag vill inte ha mer snö!
Förstått??
Med snön kom kylan och jag va tvungen att tända lite ljus hemma. Lite mysigt är det ändå, även fast det är ljust ute. Allt eftersom snön rasar ned från taket funderar jag på vad vi ska hitta på idag.
Alfons är hemma från dagis eftersom han bara går 15 timmars och inte får va där måndag eller fredag.
Mats har stora bilen till jobbet eftersom han ska byta till sommardäck...ja ja vet..lite ironiskt idag haha.
En sak vet jag iallafall att jag måste göra..slå in en liten söt och fin present till Wiggo. Vi ska nämligen på dop i Siljansnäs imorgon.

Fredag som det är så kanske man ska fundera ut nåt gott till middag, kanske unna sig ett glas rödtjut ikväll?
Ja, jag ammar, men ett glas dödar inte någon!

Nu vet ni hur vår dag ser ut...vad gör ni eller ska göra?

pssssssst...äntligen har My blivit "registrerad" och kommer få barnbidrag...jihoo...retroaktivt...sånt gillas! Sen får vi flerbarns-tillägg...känns konstigt när vi bara har två barn. 





Inga kommentarer: