torsdag 9 maj 2013

Duplo lego är poppis






Asken med duplo lego vi skulle buzza fick inte så oöppnad någon lång stund kan ja lova. Alfons frågade flera gånger om när han skulle få öppna den och leka. Så för några dagar sedan tog jag fram kameran och asken med klossarna och så fick både han och My leka fritt. 
Riktigt kul att se vad barn bygger när de får lego framför sig. Finns inga gränser för fantasin, och dessa nya klossar från lego har så härliga färger. 
När jag va liten fanns det typ: gul, röd, blå och grön. Thats it!
Kan varmt rekommendera deras nya serie, väldigt lätt för My som bara är 14 månader att bygga ihop klossarna, då de är lite större än "vanligt" duplo. 

Nu är klockan mycket, och jag fastnade som vanligt vid datorn. Suttit och letat sommar-blomms-inspiration till ett kommande "projekt. Berättar mer om det i ett senare inlägg..ska bli väldigt spännande iaf. Fick en lapp i brevlådan idag som gjorde mig väldigt glad och nyfiken och som satte snurr i min hjärna :)

Natti natti!



Inga kommentarer: