lördag 10 mars 2012

Sjukstuga

...................verkar vara nya "inne" ordet just nu.

Alla verkar vara sjuka hit och dit och för en gångs skull har den slagit till på en av oss.
Alfons ligger i soffan och har gjort det sen igår eftermiddag.
Igår spydde han sisådär 20 gånger och idag kom hela frukosten upp.
Han syntes pigg och va hungrig och törstig så vi trodde han va bättre, men icke =/

Har redan hunnit tvätta 2 stora maskiner med kräkgrejer och handdukarna går varma här. Linneskåpet ekar tomt, där den vanligtvis inte får plats en handduk till.

Nu håller vi tummarna att lilltjejen inte smittas, men enligt barnmorskan ska hon klara sig om jag ammar. Vi får väl se hhhhmmmmm.

Nu väntar jag på att My ska vakna ( hon sover myyyyycket mer än vad Alfons gjorde), så jag kan amma för sen ska jag ta en tripp till Coop för lite inhandling av alvedon och en testprodukt som jag ska testa genom Smartson. 

Det blir det mer om i ett senare inlägg.


tjingeling!

Inga kommentarer: