söndag 15 september 2013

Backrally med Alfons



Förra helgen va vi iväg på Backrally i Lima. Vi ville visa Alfons vad bilrally är och han va helt fascinerad.
Det va nog lite mycket intryck när vi väl va i skogen och såg allt, för då sa han inte så mycket. 
Däremot babblade han på med frågor när vi kom hem.
Hans största glädje va att träffa gamla dagispolaren Elliot där i publiken.
Det som är så bra med små barn, är att det inte krävs så mycket för att nånting nytt ska va så skoj. 
Inga dyra inträden eller så.

Idag bär det av mot Olnispagården och röstning i Kyrkovalet 2013.
Jag har ju nu jobbat inom Svenska Kyrkan i ett år och har insett hur mycket de gör för samhället. Speciellt de gamla som är så ensamma, för barnen här i Sälen och alla turister.

De ni absolut INTE ska rösta på är roligt nog Kristdemokraterna. De tillåter inte samkönade vigslar och vill ha en högkristlig kyrka. Här i Lima- Transtrands församling hoppas jag verkligen INTE att nån röstar på Göran Sagen som är en av dem på Kristdemokraternas lista.. Det är den gamla avdankade prästen som skickar hotfulla mail till mig på jobbet. Som kommer ställa till med djävulskap om han kommer in i Kyrkorådet(där jag sitter som sekreterare). 

Nu har jag sagt mitt....ha en underbar söndag nu!
Glöm inte av att gå och rösta!

Inga kommentarer: