torsdag 17 mars 2011

Fyndat finfina saker till köket.

Vi har ett skåp som har blivit utan handtag/knopp. Hittade denna supersöta knopp igår på Åhlens och slog till. Bara 35:-. Jag har tänkt beställa på nätet innan, men tyckt att det verkar så onödigt att bara beställa en knopp och betala frakt och sånt. Skönt att kunna hitta saker man vill ha i riktiga butiken ibland. Brukar vara svårt här uppe i Sälen. Letade även efter prickiga äggkoppar, men hittade inga som föll mig i smaken. Får leta vidare.

Efter allt prat om nyttigt fett och icke nyttigt fett och LCHF och Gi har jag nu betsämt att det inte kommer inhandlas nåt bordsmargarin/bregott hos oss nåt mer. Hädanefter blir det smör på gammalt vis. I bytta i kallskafferiet. Vilket gjorde att jag fick köpa en smörbytta till det *ler*. Tråkigt med shopping va? Hihi
Smörbytta Lifestyle Mora. Grytlapp Åhlens Mora.

Införskaffade mig även ny grytvante och grytlapp i samma stil. Önskade jag hade köpt förklädet också, men kände att jag inte kan köpa allt jag vill ha. Nån måtta får de va! Passade även på att köap de första påskfjädrarna, hittade turkosa!! Förvånade att jag inte köpt rosa?? Ni som känner mig och vet hur galen jag är i rosa saker. *ler*
Vante och lapp från Åhlens i Mora.

På måndag ska vi ut på nya äventyr, berättar mer om det sen hihi.

1 kommentar:

marrimoster sa...

det är synd det där att man inte kan köpa allt man vill ha , men då hade man ju allt o behövde aldrig köpa något nytt , kanske inte så kul det heller , bättre att längta . Åhlens har mycket fint , tycker att deras inredn avd i mora är bra . riktigt smör använder jag alltid , blir en annan smak på maten o det man bakat då. har en gammal fin smörbytta som jag fått av mamma - har även jag ett kallskafferi - trevlig helg