tisdag 10 maj 2011

Färgfundering.

Så här ser fasaden ut för tillfället. Min dröm är att det ska se ut som fotot nedanför. 

Rött hus med vita knutar.


Tyvärr så har jag stött på flera olika artiklar i månadens tidningar (mycket bygg/måla special nu) och där står det att man måste ansöka om bygglov om man ska byta fasadfärg.
Stämmer det?
Ni läsare som kan, har ni nåt vettigt svar?

Ps....nu när jag ser på fotot av vårt hus kommer jag på varför ser ser så tråkigt ut. Vi har ju inga breda fina knutar på kåken. Allt går i samma färg..blää...ds...

3 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Ja visst är vädret lite tokigt just nu, men härligt!
Svårt med färgval, snyggt och klassiskt med rött och vitt.
Hoppas du får en skön dag!
Kram Lotta

Anonym sa...

Bra färgval :) Fast jag trodde först att du hade tänkt på rosa ;) hih!
Och javisst, man måste ansöka om lov (här i Finland i allafall), åtminstone när det finns andra hus i närheten.
Soliga hälsningar härifrån Hesa!H: Johanna

LyckligaPraliner sa...

Ja det är något med att grannarna ska godkänna den nya färgen, har jaghört :)