måndag 30 maj 2011

Såga, spika och måla.




I helgen har vi haft barnvakt, så vi har kunnit bygga vidare på köket. Det är fortfarande massa smågrejer överallt som ska fixas. Spacklas och målas, för att elektrikerna ska kunna komma tillbaka och sätta dit alla kontakter och sånt de inte kunde sist. Just nu har vi alltså inga lampor i köket. Tur att det är sommar och ljust.
Panel har alltså sågats (av mig *stolt*) och en egenbyggd "konsolliknande stomme" har satts ihop. Kan ju säga att i gamla hus är ingenting rakt. Kom på att vi inte kan kakla förrens bänkskivorna är fastsatta och för att göra det måste köksblandare kopplas bort och sånt kan ej vi själva. Vi får vackert vänta tills svärfar kommer på besök =)
Sen har det slipats tak, och satts upp gardinstång. Får ta kort på den en annan dag. Den har nämligen målats vit. Jag tog tillvara på 2 styckna gamla snickrade gardinstänger när vi rev köket. Nu hänger det en hissgardin i en.

1 kommentar:

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Vilket jobb ni gör i ert kök, de kommer att bli sååå fint när det blir färdigt.
Boken Inred Lantligt som jag tipsade om är fylld med göra själv idéer, inspiration och fina bilder.
Ang bilderna som du undrade över så är jag en total nybörjare på den fronten. Håller precis på att lära mig min första systemkamera. Bilderna redigerar jag i programmet Photoscape som du kan ladda ner från nätet. Där kan man göra mycket roligt.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Lotta