fredag 20 maj 2011

Gräs...på både gott å ont.

Precis varit ute och krattat. Som de flesta läsare vet så har vi köpt en gammal gård som stått tom i ca 2 år pga av dödsbo. ( Nya läsare hälsar jag väldig tvälkomna)
Eftersom den då stått tom hittar man nya saker lite här och var. Som nu idag hittade jag massa fina sten plattor under gräset vid ingången (en av dem) till ladan. Satt först och funderade, med en sågande Alfons bredvid mig.
"-Vad ska jag göra?"
Låta det växa gräs mellan plattorna, eller inte? Just nu va gräset sisådär 5 cm högt med jord och gräs.
Jag tog det andra alternativet och tog bort allt mellan alla plattor och vips så har vi en ingång till ladan. Fint blev det.
Får se om Mats märker nåt när han kommer hem.
Nu är vi inne på en fruktpaus, kan behövas eftersom solen skiner och det är rätt varmt ute idag.
Skönt när man är leidg =)

Jaha...nu sitter Alfons och gnäller i sin stol....vindruvorna är slut.

Tjingeling!

Inga kommentarer: