lördag 21 maj 2011

Fredagen=utedagen




Igår va jag och lillskrutt ute hela dagen, bortsett från när vi fick nåt i magen.
Vi rensade bland stenplattorna vid ladan och klippte gräs och krattade. Alfons gick mest runt och sågade med sin minisåg. Han är helt galen i den, han sågar på allt.

Efter några bakslag på försommaren har vi haft några nätter med snö och frost. Vilket har gjort att mina bellisar blivit hängiga. Planterade därför om dem så de får vara ensamma i en hink. Konstigt nog har penseérna tagit sig och växt massor där jag planterade dem, så nu får de va själva utan bellisarna. Hoppas de inte blir ledsna.

Efter en runda på "ägorna" igår hittade jag liljekonvaljer i hela slänten ned mot älven. Gissa om jag blev glad!?? Jag älskar liljekonvaljer!! Nu ska jag bara tålmodigt vänta tills de blir större och blommorna kommer. blä....vill ta in dem nu!

pssssssst...doften av nytvättad tvätt som hänger ute klår det mesta...( fast inte liljokonvaljdoft) hihihi.

Inga kommentarer: