fredag 27 maj 2011

Gubbar!

Köpte säsongens första jorgGubbar igår. Iof Belgiska, men de hade rimligt pris så jag slog till.
Skål och vas från Iittala.

Eftersom jag äter Gi nu, så är det faktiskt okej att äta bär med vispad grädde. Kanske ska leva på det hela sommaren ;)

Ni kanske undrar vad det är i vasen där Gerberan står?
De är dessa coola "vattenkulor". Vunna på en budgivning på Tradera. Här på fotot är de precis lagda i vatten och det tar ungefär 4 timmar tills de har svällt till rätt storlek. Jag skrev om dem i ett inlägg för någon månad sen, där jag utmanade er att gissa vad det va i påsarna på fotot:  se här

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Gott gott med jordgubbar! Såna där kulor har vi också haft i flera olika färger. Vi köpte dem på blommaffären. Jag kameraproffs? Nä inte alls :)) Det var de bästa jag hört på länge hihi Jag har en 5 år gammal digitalkamera. När vi köpte den hade den höga poäng på det mesta i olika tester, men det var då de. Vår dator är för gammal för att "orka" med bildredigeringsprogram så jag kör helt enkelt, ja visar korten bara. Ha en riktigt bra fredag ! :)

Linda sa...

ja de där blomkulor har vi med...ligger flera pâsar i garaget...efter brÖllopet!!!!! vi anväde inte sâ mâga som vi trode..ja deär jätte bra och snygg deco!!!!!!!
ja visst är de mummsigt med gubbar.....
imorgon ska vi pâ picknick ska köpa med mig ett gäng....ska ut till StMargurite,ön utanför Cannes...!!!! kram pâ digMalin!!!