måndag 29 oktober 2012

Just nu


I lördags när vi va en sväng till Falun glömde vi ta med jacka till Alfons. Eftersom det är rätt kallt nu så startade vi bilen så den skulle bli varm, och för att barnen skulle slippa sitta med alla ytterkläderna på i 2-3 timmar. När vi kommit en bit frågade jag Mats om han tog med Alfons jacka. Nej den glömde han, hmm hur skulle vi göra nu när vi kom fram? Jag tänkte ju inte på det jag heller, eftersom jag tog My. Fullt upp när man har två barn. Hur gör man när man har fler som är små och inte kan tänka på sånt själva? 
Vi nämnde det för Alfons farfar när vi kom fram till Sågmyra, och han sa den fiffiga grejen: "Åk in på Ta Till Vara i Falun"! ohh va bra sa jag, där kan vi hitta en bra jacka, för en billig peng. Kändes så onödigt att köpa en ny, när han har så många fina här hemma. När vi väl kom fram till Ta Till Vara butiken så hittade vi knappt nån  parkering. Snacka om populärt ställe. Fullt med folk och stor lokal. Vi strosade runt en liten stund innan vi hittade barnkläderna. Dock fanns det inte mycket alls av den varan, så Alfons fick en dunväst. Han blev nöjd iallafall, för när vi kom till leksakerna hittade jag en stor påse med mekano grejer. 50kr för en hel påse. Vilket FYND!  Han har lekt och meckat med dem hela helgen. Leksaker till barn behöver verkligen INTE va det senaste och dyraste.

psssssst...den urläckra blå trasmattan som är mycket längre än bilden visar, har min superduktiga moster gjort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ja att glömma jackor eller skor...hör Liksom till småbarns tiden...hihi eller fortfarande!!!! Jag gör de ofta!!! Åker iväg med tofflor på fötterna eller inga strumpor mm....Ha ha ja vi har ju lite mer tur att de inte är lika kallt en gång åkte jag iväg till Valberg utan skidkläderna till barnen...!!!! Märkte de när vi kom fram .....Då hade vi tur att få låna..!!!!. Men de är Inge skoj att behöva köpa något när man inte
behöver. Tur att ni hittade second hand !!!!!gillar de!!! Stora kramar från en virrig mamma.... Hi hi hi. Linda.