tisdag 27 november 2012

Barnköks atteraljer



Här är lite av det jag hittade till det framtida barnköket jag skall bygga.
Massa små och söta saker från Lagerhaus.

Eftersom My fortfarande är så liten, och inte kan önska sig nåt själv. Tycker det är jätetsvårt att köpa julklappar, speciellt leksaker. Det som man vill köpa är svindyrt och inte värt pengarna. Då tänker jag på alla plastleksaker som ser ut att hålla i ca en minut innan nån del är borta eller sönder. 
Nu när Alfons blir 3 så är ju bebis leksaks tiden över för honom, men väldigt aktuell för My. Sen har ju Alfons massa leksaker från bebistiden, som My kan leka med nu. Men man vill ändå köpa nåt nytt till henne. Hon gillar att pilla och undersöka saker, så det hade varit kul att köpa nåt lärorikt. Tyvärr hittade jag inget sånt som jag gillade. Så hon får lite köksleksaker istället. I hopp om att hon kommer tycka det är kul att baka och pyssla med mamma i framtiden.



Efter vår lite för stressiga helg är jag åter på jobbet och tiden går alldeles för fort. I helgen är det första advent och både Julmarknad i byn och premiär helg i Tandådalen. Får se om vi hinner med båda.

Läste i lokala tidningen att Skistar låter kommun-invånare köpa säsong liftkort för 1000:-, kanonbra för oss. Mats ska få ett...han har längtat så efter att få åka bräda. Jag får se om jag behöver ett. Mitt uppdrag denna vinter är att lära Alfons åka skidor, och då behövs inget liftkort. 

Inga kommentarer: