onsdag 28 november 2012

Pepparkaksmuffins med grön frosting










Idag när jag åkte hem från jobbet fick jag ett liten infall och blev helt plötsligt supersugen på att baka cupcakes. Gick förbi Ica nära och köpte lite philadelphia ost och begav mig hemåt.
Efter lite mat i magen började jag baka.
Hittade ett lätt recept i leilas: piece of cake bok på pepparkaks muffins. Perfekt! Snodde ihop dem medans min lilla hjälpreda på golvet åkte runt med massa köksredskap och hade ut hel påsen med grillspett i trä som ett plocke pinn över hela köksgolvet. Snodde även ihop en frosting och hade i grön färg-pasta. Den blev oerhört läskigt grön, men god. Inte lätt att fota när det jämt ska vara så mörkt och utan dagsljus blir fotona så fula. Jag hatar att använda blixt, vilket inte gör det lättare heller.



Läskigt gröna pepparkaks muffins- första julbakningen för i år.

Nu får Köks-hjälpen ( kitchen-aid'en) stå och vila tills nästa bakning, som blir egen pepparkaksdeg.















1 kommentar:

Martina sa...

Fina dom blev.
Men syster, du har ju värsta super kameran, på med blixten nu!

kram