fredag 30 november 2012

Snabbt inlägg




Klockan är inte mycket och nu sitter jag här på jobbet. Var här tidigare än jag skulle, skönt iblnad.

Bild 1: Lite funderingar på en lampa till My´s rum. Denna kan ju inte vara så svår att göra. och jag har en lampskärm från en loppis kvar från i somras.

Bild 2: Dessa elefanter är poppis igen, och jag har tagit hem min  (och lånat syrrans hihi) som har bott hemma hos pappa i alla år.

Bild 3: Detta våningsfat inhandlades på Lagerhaus i helgen, ni kanske anade det i förra inlägget? Väldigt fin röd färg och det ska jag fylla med goda saftiga apelsiner nu i december. Älskar december månads apelsiner...längtar!

Nu ska det jobbas!







1 kommentar:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Vad roligt att du gillar mina macarons. Det är ju lite knivigt att göra dessa men övning ger färdighet.

Här hittar du hur jag gör dem och i just de med pepparkaka har jag bara siktat lite kakao i själva kaksmeten för att få brun. Fyllningen har jag smaksatt med kakao och pepparkakskryddor

http://lantligtismultronbacken.blogspot.se/2012/04/macarons-med-melon-jordgubbs-jitterbugg.html#comment-form

Kram Teres