torsdag 22 november 2012

Just nu


Hyacinterna jag köpa för ca en vecka sedan börjar sakta slå ut, jag väntar så tills de ska börja dofta så där underbart juligt. Så roligt att en hyacint precis får plats i en liten konservburk. Enkelt och snyggt. Snart får de nog fina röda sidenband runt sig de där burkarna...nästa helg är det första advent..ojoj. Tiden går så fort.

Imorgon bär det av söderut, ett liten julklapps tripp och besök på Ikea. Lördag kväll ska vi på bio också. Va inte igår vill jag lova. Minns inte när vi va sist så längesen är det. Över ett år sedan eller mer. Nu ska vi få ha barnvakt och få ha lite egentid jag och stora älsklingen.


pssssssssssstttttttttt............va till banken här i byn idag, ser ljust ut på fönsterfronten. Lån är beviljat och va låga räntorna har blivit..kanoners! Nästa vecka kommer fönster företaget hit och mäter exakta mått och sen blir det att skriva kontrakt...spännande! Mindre spännande blir det nog att byta fönster mitt i smällkalla vintern. Men sen får vi det varmt iaf...får flytta ut i husvagnen medans de byter kanske...

2 kommentarer:

Sofi sa...

Hej hej!

Så fint med hyacint och julros i konservburkar!
Du verkar ha en toppenhelg på intågande:) Härligt!

Kram på dig

LyckligaPraliner sa...

Åh så fint foto! Det ser gulligt ut att ha så. Snygg-gulligt :)Gillar din fina header också!

Tack tack för tipset om Lagerhaus! Tyvärr har jag så långt dit.

Hoppas filmen är bra och att ni får mysig egentid :)

Kramkram