onsdag 7 november 2012

Testa och Buzza



Ansökte igår om att få vara med och "Buzza" denna nyhet från Nestlé.
Idag fick jag mail om att vi har kommit med. Nu blir Alfons och My glada. Alfons älskar att äta ut sådana här förpackningar, och de är perfekta som "muta" i bilen när han börjar bli rastlös. 

De innehåller bara ekologiska frukter och är från 6 månader.

Det är nämligen ganska viktigt att äta nån sorts frukt efter måltiden för att barnen ska ta upp järnet de behöver. Så ett hett tips är denna. I alla fall när ni är på resande fot. Så praktisk att ta fram och sen får de äta själva och sen kan du slänga förpackningen. Inte kladd med skål och sked och en burk man sen måste släpa med sig.

Vi kommer få 20st i ett paket nästa vecka, och så ska vi prova innan vi "buzzar" med andra som har småbarn. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med att träffa föräldrar med småbarn, kanske får smita in till barntimmarna eller be Mats göra det. Hade gärna skickat till er som läser bloggen och har småbarn men det känns surt att betala massa porto.

Om ni också vill bli Buzzador kan ni gå in här, eller så skriver ni er mailadress till mig i kommentars fältet, så mailar jag uppgifter och en länk. Så får jag lite poäng för att jag rekryterar folk.
Man tjänar inga pengar på att vara Buzzador, men man får prova nya produkter och ge feedback till företagen. Vilket jag tycker är rolig.

1 kommentar:

Frida - Vita villan sa...

Hej!
Jag har ju ändå tur att inte alltid vara ensam med barnen på kvällarna, men ibland händer det. Så glad för att jag inte är ensamstående, hur fixar man det.

Angående bakverk så säljer jag faktiskt. Brukar stå på en del marknader och sälja, men kan även skicka.
Hittills har jag virkat ballerinakakor, dammsugare, jordgubbar och muffins i två olika storlekar. Kan maila bilder om du är intresserad. Finns ju även beskrivningar till en massa andra bakverk att virka om det är något annat du hellre vill ha.

Kram Frida