onsdag 5 november 2014

Att ha Flugsvampsdille och mår okej efter hysterektomi

Stor svamp present. Små från tgr.  

***************
Godmorgon bloggisar! 

Här har ni en trött och pillerfull bloggerska. 
Operationen gick bra, har inte träffat läkaren än så egentligen vet jag inte hur det gick. 
Jag känner mig okej trots omständigheterna.  Ont i magen, vilket är förståeligt. 
Operationen började runt kl.14 och vid kl.16 kördes jag ned till uppvaknandet. Kan säga att jag inte minns mycket, mer än tiden då det hängde en klocka precis mitt emot min säng. Vet inte ens hur jag blev sövd. Det sista jag minns är att jag fick starkt smärtstillande in i armen och sen fick jag andas i en mask. 2 timmar senare vaknade jag och kände inget annat än lite illamående och TÖRST! 
Nu har jag äntligen fått äta. Hade inte ätit sen kl. 20 i måndags, så konstigt nog kände jag knappt nån hunger nu imorse. Fick i mig en macka och lite fil. 

Nu hoppas jag att jag får åka hem idag. Jag är inget stort fan av sjukhus och idag serveras det pölsa till lunch.....BLÄ! 
Sitter just nu i dagrummet och tittar på nyhetsmorgon på fyran. Försöker få i mig den vidriga koppen kaffe här. 

***********

Nu kom läkaren in och berättade att jag får åka hem idag och att vi ska gå igenom operationen när hon är tillbaka efter en operation hon skulle ha nu. 
Nu får jag ringa Mats och berätta.

Ha en bra dag nu!


Inga kommentarer: