måndag 10 november 2014

Mys(igt) kök


Bild från skymning i My´s rum.

Hej!
Det har snart gått en vecka sen operationen och jag mår bättre dag för dag. Lätt uttråkad om dagarna och försöker göra lite saker, så mycket jag orkar.

Idag blev det lite inslagning av julklappar, så jag vet vad vi redan har och hur mycket vi behöver komplettera med. När jag såg morgonprogrammet i morse pratade de om julbudgeten och hur många som sätter sig i skuld under julhandeln. Jag har tänkt mycket på detta med massa julklappar och funderat på om vi ska ge få och stora paket istället då barnen är så små och inte förstår hela grejen iaf.

En sak de behöver är skidskolelektioner, så vi åka tillsammans i vinter.
Sen såklart saker till det så som hjälmar och skidor och sånt.

Sen skall de få ha en adventskalender och få en liten sak varje advent. Känner att det blir roligare så, de blir glada lite mer utspritt. Känner att runt jul och nyår blir det galet. Speciellt då Alfons fyller år på nyårsafton.

Tanken med julen är att man skall umgås och ha kul. Det materiella kommer man ändå inte ihåg.
Så ni släktingar som läser detta, ni behöver inte köpa massa saker. Bättre att gå ihop och köpa nåt vettigt.  

Nu ska jag börja laga middag. Torsk med äggsås och potatis står på menyn ikväll.

Trevlig kväll!



1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre:). Torsk med äggsås är min favorit middag, min mamma bruka göra det. Nu får man göra det själv men det blir inte riktigt detsamma. Krya på dig!