måndag 3 november 2014

Dagen före hysterektomi


Dagens bloggplats


Godmorgon bloggisar!

Idag är alltså det dan före operationsdagen och jag är hemma och förbereder mig. Både psykiskt och fysiskt. Okristligt tidigt imorgon skjutsar älsklingen mig till Lasarettet i Mora och får inte vara kvar, utan får hämta mig tidigast torsdag om jag förstått rätt. Jag ska alltså sova på sjukhus i två nätter. Fy bubblan. Jag ogillar sjukhus och lukten där så oerhört mycket. Maten ska vi inte prata om! 
Hoppas på att jag kommer vara jättetrött, så jag kan sova bort tiden.
Sitter just nu och läser på om Hysterektomi och allt runt det och vet inte vad jag ska tycka/tro.

***********

Lördagens hemgjorda burgare


I helgen som varit hade vi besök av bästaste syster och pojkvän.
Eftersom jag älskar att laga mat och prova nya saker gjorde jag egna högrevsburgare med egengjorda hamburgerbröd. Även egengjord Bigmac dressing och vimplar gjorda av mallar från Kreativa Karin
Kan säga att vi dog matdöden,....... guuuuud så gott!
På fotot ser ni My´s burgare. Barnen tog inte allt på som vi vuxna.

Återkommer med receptet och mer foton, nu kurrar magen och det är dags för lunchsmoothien med groddar.

********************

Nu hann jag inte skicka iväg inlägget eftersom jag fick besök av grannen. Det blev ett eftermiddagsinlägg istället för ett lunchinlägg. Smoothien blev god, provade för första gången att ha hampaprotein i och det smakade inget av pulvret vilket jag är glad över. Jag och grannen råkade prata iväg 2 timmar, sånt är alltid kul.

Ha en fortsatt bra dag och kväll så kanske vi hörs en gång till innan jag tidigt imorgon åker iväg till Mora.

Tjing!




Inga kommentarer: