måndag 24 november 2014

Julklappsinslagning- halva nöjet

Alfons som är tokig i lego får mycket sånt i julklapp i år.

Han har önskat sig en "riktig" verktygslåda med riktiga verktyg. Som grannpojken har.
Denna tror jag kommer användas mycket = mycket bra julklapp.

My får de ursöta kuddarna som är macaroons. Dessa är beställda från Aliexpress.com och kostade 18$ styck. Då My har färgerna turkost, gult och rosa i hennes rum passar dessa två perfekt. Jag hejdade mig och köpte bara två, det fanns hur många olika färger som helst och jag hade kunnat köpa alla :)

My får lite mer saker till lekköket och då i trä. Jag har redan köpt ett diskställ på Sprall i Sthlm och nu får hon en brödrost också.

Jag som gillar att pyssla, tycker såklart att det är halva nöjet att bara få slå in klapparna. Då helst med fina papper och snören. Kom som tur va ihåg att jag hade köpt lite washitejp i våras och hittade den juliga varianten som passade perfekt till de papper jag hade köpt.

Det känns väldigt skönt att nästan vara helt klar med allt vad julklappar heter. Hämtade ut tre paket till idag, som kom med post från Kina. 
Vi vuxna har bestämt att vi inte skall köpa klappar åt varandra iår. Vettigare att köpa till barnen. Vi vuxna har ju jobb och egna pengar att köpa det vi vill ha. Okej...lillesyster får en sak som jag tyckte va bra, men sen blir det inget mer. Mats och jag köper inget till varandra, utan ser vintersäsongsliftkortet som en julklapp.

Hur gör ni andra vuxna där ute?

God natt bloggisar! 

Inga kommentarer: