onsdag 19 november 2014

Lite förberedelser inför kommande julmånad

Fick gubben att spraya den gamla ljusstaken svart, för att den skall passa in med övrig inredningen hemma som går i svart och vitt. Blev stilrent och coolt tycker jag. Nu kanske inte svart är julens färg direkt, men med alla fina dukar och röda textilier så blir det julstämning här hemma med råge.


Nu är julmuminmuggarna från Iittala framtagna ur gömmorna, och jag bara äslkar att doppa pepparkakor i kaffe. Minns att jag gjorde det som liten. 


Nu när jag varit hemma och sjukskriven har jag passat på att slå in alla julklappar.
Det tar mycket längre tid än vad man tror. Nu är alla inslagna iaf, utom de som inte dykt upp från Aliexpress.com än. Här ser ni ett paket inslaget med rött papper från Ikea och sen washitape med julgranar och en remsa sicksack klippt vitt papper. Jag tycker det är kul att piffa till paketen lite extra, men det tar som sagt tid. 

Lite foton från senaste dagarnas Instagramflöde (malinfixar) 

******************

En vecka kvar av sjukskrivningen och jag mår bra, men det är inte hundra än.
Jag har inte hört nåt från försäkringsbolaget än heller. 
Jag som hatar att vänta på saker. 
jaja...den som väntar på nåt gott....


*******************

Imorgon skall jag försöka ta det lugnt, men samtidigt få nånting gjort här hemma. 
Dagarna tickar snabbt förbi och det som jag trodde jag skulle hinna med blir liggandes.

Trevlig kväll!





Inga kommentarer: