onsdag 18 januari 2012

Blogghörna



Så här kan det se ut där jag sitter och bloggar. Vi har ett kontor/gästrum på övervåningen, men där är det inte roligt att sitta helt själv. Det är ju i köket allt händer. Man kan blogga, laga mat och se på tv samtidigt som man ser vad busungen Alfie pysslar med.

Nu börjar tulpanerna komma mer och mer i affärerna, me like! Då kan jag äntligen använda mina fina Alvar Aalto vaser igen. Älskar dem. Älskar iof all finsk design, men det kanske ni har märkt vid detta laget?  Där syns min finska påbrå lite. För er som läser och kanske inte vet det (minns inte om jag har skrivit om det nån gång) så är jag helfinsk. Båda mina föräldrar är födda i Finland, men jag är född i Sverige. Fast med 2 finska föräldrar blir(blev) man automatisk finsk medborgare. Vilket betyder att jag har finskt pass, det är typ den enda skillnaden. Plus att jag inte får rösta i riksdagsvalet, utan i Finska presidentvalet. Vilket jag aldrig gjort, vet ju inget om det när jag bor här. 
Jaha...nu skrev jag om lite annat än vad jag hade tänkt....så det kan bli.

Fortfarande hemma och sjuk från jobbet, precis sippat i mig en svartvinbärs panodil. Ska ta det lite lugnt idag, för jag hade tänkt gå tillbaka å jobba imorgon. Får se hur det går. 



psssssssst....foto på de nya lampfötterna kommer senare idag....håll ut.


Inga kommentarer: