tisdag 31 januari 2012

Sängen är bäddad.



Nu tycker jag att lillasyster kan komma. Sängen är bäddad och liggvagnen framplockad. Jag tycker inte om att vänta på saker,  är för otålig.
I lördags när vi va i Borlänge shoppade vi ett nytt spjäl-sängs-skydd med Mumin.. Vad kan bli mer passande än det, till lilla My. Det vi hade till Alfons sålde jag iväg på Tradera, gillade inte det riktigt. Det bara åkte ned för det va inte tillräckligt stabilt och tjockt.

Nu har jag precis skrivit i lite info i Alfons "första bok". Glömmer lätt bort att fylla i där när det händer nya saker i hans liv. Han lär sig nya saker varje dag känns de som. Dagis är verkligen ett bra ställe för barn, han växer för varje dag som går. Mognar och är så duktig på massa saker.

Strax kommer mina 2 skruttisar hem. Mats ska iväg och tatuera sig och jobbade halvdag idag. Han kommer sitta hela kvällen i tatuerar stolen, jag och Alfons får mysa själva ikväll.

Tjingeling!

3 kommentarer:

Martina sa...

Åhh vad fint.
Sånt skydd kollade jag på att köpa till alfie när han kom, eller ja med Mumin.
men så kpte du eget :)

Står sängen inne hos er?
Får lill-sessan rumet vid trappen?

puss&kram

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma sa...

Hej på dig ,såg att du svarat på familjeliv kul :-d
Såg även din blogg där så jag kikar in..

Vi verkar ha samma smak på inredning jag älskar shabbby chic /lantligt o just rosa..ler..

bara att man ska ha tiden och ekonomin att få huset så oxå..men det kommer..

Ha en jättebra dag
Men hälsningar från Särna

Mvh Camilla

LIVSGLITTER sa...

Huvva!! Ja här är det 24 minus...tycker lite synd om karl som är ute på fyrhjulings utflykt denna dag..burra! Mysigast att hålla sej inne och baka, här har vi bulldeg på jäsning =)