måndag 23 januari 2012

Semlor för första gången hemma.

Stött kardemumma är ett måste.




Idag bakade jag semlor för första gången hemmavid. Kan erkänna att jag har jobbat på konditori på Stureplan en gång i tiden och då gjorde man tusentals på våren....suck. 
Mycket roligare att göra dem hemma och få göra som man vill. Vilket ledde till ljusrosa grädde och vaniljkräm inuti. Jag gillar inte mandelmassa så värst mycket.
Måste säga att jag är väldigt nöjd med själva vete bullarna, de blev precis så jag ville ha dem. Gjorde dem rätt små, eftersom det är så jobbigt att äta en hel full stor semla.
Nu står faten i kylskåpet och väntar på att ätas upp, får se om nån här hemma kommer äta upp alla. Får tvinga med Mats några till jobbet.

Äntligen har favvogprogrammet börjat på tv igen, halv åtta hos mig. Nu ska jag se klart först avsnittet.
Tjingeling!


1 kommentar:

Lisa.L sa...

Ååååå dom såg mumsiga ut :D !! kram