torsdag 23 augusti 2012

Bordsdekoration dop?


Jag har märkt att snittblommor håller bättre om man stoppar dem i en oasis, därför fixade jag i ordning en söt liten bordsdekoration av buketten älsklingen kom hem med i helgen. Enkelt och snyggt och väldigt kul att göra. Dessa färger passar verkligen så bra ihop,ljusljus grönt och rosa. Lite gröna "ormbukar" som blad längst ned och ett dekortationshjärta med texten kärlek. Enkelt, men det blir verkligen så fint. 
 Lite av de små blommorna som ingick i buketten klippte jag av och la i en skål med vatten och har ett flytljus i...så mysigt att tända det om kvällarna nu när det blir så mörkt. 
Efter att pysslat ihop denna lilla skapelse, kom jag på att detta är nåt vi skulle kunna ha på My´s dop. Behövs inte så fasligt mycket blommor och enkelt att göra och kan göras i förväg. Färgerna skulle passa de med. Nu är bara det ett litet problem...blomaffären har stängt här i byn, så närmaste ligger ca 1 timmes bilfärd härifrån...suck.

(Kanske beställer upp lite blommor med dig syrran!)

Nu måste jag ju bara ta reda på vad dessa blommor heter...eller några andra. Mina favoriter är ju gerbera. Ska nog börja göra en riktig checklista till dopet. Det är ca 5 v kvar, men när vi bor som vi göra måste man planera och förbereda lite tidigare än i storstäder. 

Nog med svammel från mig...nu.... dricka en kopp latte och sen swoooch iväg till frissan och fixa barret och den dumma-envisa-fula-efter-graviditet-luggen jag har fått. Nån annan som fått bebislugg efter graviditet?

1 kommentar:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Hahaha... jag döööör av skratt!!!! Skojar du, jag har värsta bebisluggen, som är 2 cm och står rakt horisontellt ut. Jättesnyggt....

Åh, andra sidan så är jag överlycklig över min bebislugg, då jag denna gång, med 6:e flickan, trodde att jag skulle bli flintis för evigt...

Jag toktappade håret och blev nästan rädd... Så jag är numera stolt ägare till en bebislugg, fast den är såååå fuuul! Går ju liksom inte att få ner heller...

Jättefina blommor! Kommer att följa dig och My´s lilla dop!

Kram
Petronella