fredag 10 augusti 2012

Tårta


Denna goda tårta bjöds det på när jag va på kafferepet. Färska bär är ju såå gott!!
Anledningen till tårtfotot är att jag har suttit och letat goda och fina doptårtor till kommande dop. Har hittat en hel del fina. Jag har en klar i huvudet redan, dock inte bestämt mig för fyllningen än.
Tror det behövs 2 tårtor, alltid kul med olika. Plus att jag gillar att baka. Nu hoppas jag bara att jag skall ha tid att baka allt i förväg. Funderar på att baka bottnarna redan nu och frysa in, men jag tror inte så mycket annat blir gott att frysa in innan. Kanske muffins, kakor vet jag inte hur de blir när man tar fram dem ur frysen.

Sen letar jag fina dopkläder ( klänningen har vi redan, den fina virkade som min moster Maj-Lis gjort. Det skall bara bytas siden band i den så är den klar) att ha efter dop ceremonin. Skulle helst vilja att barnen matchar varandra, eftersom jag har planerat att vi skall fota hela familjen när vi för en gångs skull är finklädda. *note to my self...boka frisör tid*. Letat runt lite på nätet, men det är så svårt att se både tjejkläder och killkläder samtidigt på internetsidorna, får se om vi hinner förbi nån klädaffär med fina kläder innan dopet.

Strax dyker Alfons lekdejt och mammas kaffedejt upp....kaffe tajm!

2 kommentarer:

Carol sa...

Finns ju massa fina linnekläder till barnen i beige eller grått, det passar ju båda! :-)
Kakor år väl bra att frysa in!!?

Elin sa...

Vad mysigt att planera dop, det finns ju hur många fina tårtor som helst att inspireras av! sv: Ja det är likadant här hemma, är vi bara hemma så vill inte Alva sova men är vi iväg är det svårt att hålla henne vaken när man kör bil eller vagn. I förrgår sov hon en stund, och då var hon vaken till halv elva nästan.. Men vi håller också tummarna för att det blir bättre när förskolan börjar!