söndag 5 augusti 2012

Kafferep



Har inte hunnit blogga så mycket på sista tiden, så jag har inte visat foton från det roliga kafferepet jag va på hos bästaste och finaste Fia. Hon slog till med kafferep på sin födelsedag. Man skulle komma utklädd till tant/dam, och alla va utklädda mer eller mindre iaf. Hur kul som helst. Vet inte om ni hittar mig bland alla "tanter"? hehe hade lånat kläder av systeryster.
Det va ett väldigt kul kalas, och magen fick sin beskärda del av kakor och bakverk. Vi drack kaffe ur små söta koppar, drack både bubbel och Baileys. Spelade bingo och jag vann en luft-frächare för mina 2 rader på brickan. Fia spelade gammal musik på sin mors gamla grammofon. Vilket måste ha skrämt hela bostadsområdet eftersom man inte kan reglera ljudet på sådana gamla apparater.
Måste poängtera att Fia hade bakat ALLT själv, och det va hur gott som helst. Så gott så ryktena spred sig i grannskapet och barngänget kom och länsade kakbordet efter oss gamlingar.

Ett hett tips är att göra detta när ni ska ha kalas.Lätt att hitta nåt att ha på sig ( finns ju second hand där hälften av gänget hade hittat sina utstyrslar) det är jättekul att se allas fantasier om hur en tant ser ut. Man har mycket att prata om och om man inte vill baka allt själv kan man ju ha knytis så alla tanter får baka en sak var. 

Detta är en av alla de saker som hänt senaste tiden, jag har massa fler foton att titta igenom och skriva om. Håll utkik i bloggen framöver!

tjingeling!

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Men gud!! Det är ju helt UNDERBART OCH BRILJANT!!!!!! Vilken enormt bra idè. Tack för detta. Nu blev jag alldeles till mig i trasorna! :))

Kram Ann-Louise

Unknown sa...

Vilken rolig idé!
Tror jag hittade igen dig på kortet också ;-)