lördag 25 augusti 2012

Schampo för grönt hår....





I torsdags va jag ju till frissan och fixade barret och det va väldigt välbehövligt. My va snäll och låg i vagnen medans mamma blev fin. Klippte av lite av luggen så den är sned nu, allt för att dölja bebisluggen under hihi. Får se om jag lyckas lägga ut nåt kort på hur jag ser ut. Inte ofta det händer (har inget stativ och gillar inte att ta ego foton.)
Köpte med mig lite bra schampo och balsam hem. Eftersom vi har egen brunn, så blir mitt blonda hår lite grönaktigt har jag fått höra av olika frisörer.
Detta va ett schampo hon rekommenderade, efter att hon provat flera olika i salongen. Detta va bra och gjorde inte håret torrt och strävt. Det tvättar ut metallerna i håret och skall verka i ca 2 minuter varje gång man tvättar håret. När man gör detta kan håret bli varmt sa hon, ska bli spännande å se när jag tvättar det själv. Hon använde likadant schampo när jag va där och klippte mig och håret blev jättesmidigt. Har haft så torrt och slitet hår nu efter 2 graviditeter och misskötsel.

Om cirka en vecka börjar jag jobba heltid igen efter mamma"ledig"heten, och nu måste jag satsa på mig själv och unna mig lite saker för att vara fin och må bra. Kan ju inte sitta med otvättat hår, mjukisbyxor och osminkad på kontoret...som jag oftast gör hemma när jag inte ska åka nånstans.

Tjillevippen!


Snart skall jag iväg på Bröllop....det ni ;) 

3 kommentarer:

Winter to be... sa...

Hoho så festligt med grönt hår, om man ska på maskerad och vara utklädd till...hmmm...morot!...hihi. När jag var liten hade jag turen att få följa en kompis till Spanien flera somrar i rad. De hade ett hus där och varje gång stannade vi en månad. Då fick jag också grönt hår av allt poolbad... Numer färgar jag mitt hår mörkt så jag slipper få grönt hår. Vi har nämligen också egen brunn. Gosh, börjar få lite ågren. Inte många månader kvar av min mammaledighet heller... Lycka till på jobbet och du ska absolut unna dig lite extra måbrasaker!
//Hanna

Sofi sa...

Så härligt att fräscha till sig lite! Det behöver man unna sig lite titt som tätt:)

Vill ju gärna se en bild på bloggerskan...;)

Ha en fin kväll!

Kram på dig

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vad kul att du blev fin i håret! Jag får väl försöka stå ut med bebisluggen ett tag till... Det är ganska skönt att gå hemma och sjaaava i mjukisar, I know, tycker det är så skönt.. Kanske blir bra ändå nu när det blir lite ordning på torpet... Lycka till på jobbet!

Kram
Petronella