onsdag 19 oktober 2011

Änligen har paketet kommit!






Ja, så kom äntligen paketet med färg...det väldigt efterlängtade paketet. Jag va t.o.m så ivrig att jag var förbi Shell i byn redan igår, för då hade jag fått kollinummret på sändelsen från Schenker. När jag ändå nämner schenker, kan jag säga att jag INTE rekomenderar att skicka med dem. Det står på deras sida att det skall ta 2-4 arbetsdagar att få sändelsen. Detta tog EN VECKA! Jag har skickat ganska mycket med dem, när jag sålt varot på Tradera, men det kommer jag inte göra längre. 
Absolut inget elakt menat till sötaste Sarah på "Storegården country living" som hjälpt mig att få färg hemskickat, även fast de inte har webbutik. Det är bara schenker jag är lite små irreterad på.

Så...nu kan jag lämna det och prata färg igen *ler*
Får se om jag hinner måla lite ikväll, när lillskrutt somnat. Kan lätt bli lite för kladdigt annars. Han vill ju så gärna hjälpa till med allt jag gör.
Även Mats verkade vara sugen på att starta projektet på en gång. Handtag och lås togs bort illa kvickt. Han läste t.o.m på färgburken, och hittade den roliga raden (se sista fotot) och skrattade. Klockren måste jag ju säga!

Nu håller jag alla tummar och stortår att "Annie Sloan Chalk Paint" är så lättanvänd som jag har läst och sett foton på. Återkommer med foton från målning och resultatet senare. *kli i fingrarna*

3 kommentarer:

Linda sa...

ha ha ha Malin..visste du att min Pappa jobbar pâ Schenker??? ha ha ha ...vilken sâgning ha fick...!! nej dâ ingen fara han är säkerhets ansvarig fÖr stockholms distrikt....!!! sâ har du problem.. sâ ska jag prata med pappa :)))) men denna fantastiska färg...!!! vilken lycka att hitta den!! hur och vart??? pâ internet förstâs!! den lâter ju toppen bra, för jag kan tänka mig att den var dyr med ;)

kram kram frân oss..elsa är hemma och hostar..blivit lite bättre men uch för lunginflamation...!!!!

Sarah James Larsson sa...

Hej Malin!!!!!!!!!!!!! Jag som har väntat på bilder har hittat HELA REPORTAGET här! Så himla kul.
Vilken skillnad mot det omålade skåpet. Ska bli spännande att få se det färdigt med tapeter inuti.
Kram.
Sarah
PS. Vackra citronklyftor förresten:)

Sarah James Larsson sa...

Ang. Schenker förresten. Himla tråkigt att det tog så lång tid. Det var himla bra att veta. Vi får se över alternativa leverantörer i fortsättningen.
Bye bye again.
//Sarah