måndag 10 oktober 2011

Måndag igen då.....


Då är det måndag igen, vart tar tiden vägen? 
Sitter just nu vid vår "nya" dator och har inga foton på den än, så det fick bli ett mysigt foto från förra julen. Har funderat lite på vad för färger jag skall använda denna jul. Ska ja gå "ALL IN" eller köra nåt tema? 
Bara vitt och silver känns ju inte riktigt jul. Kanske ska ha bara rött och guld, eller Carl Larsson stil med massa gran, rött och lantligt gammalt. 
Jaja...det är långt kvar än säger dem som vet. Men just nu känns julen närmare än någonsin...det ligger fortfarande snö kvar på fjället och det ser så underbart vackert ut.

Idag har vi varit på fika hos en nyfunnen vän här i trakten. Himlans lyxigt att dricka latte och snacka skit i flera timmar och komma på att vi har mycket gemensamt. Hon har också precis köpt ny kamera och gillar att fota sånt som jag gör. Hon har nästan bara gamla ommålade möbler i lantligt stil och en dotter som är i Alfons ålder. Perfekt!

Nu kom familjen in i datarummet och nu skall det mysas! Alfons babblar på nåt som man inte förstår, det är så sött.

1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Jag är ju en ganska konstig prick för jag får alltid julkänslor alldeles för tidigt och så hinner de försvinna innan jul. Tydligen kan jag skriva en väldans lång mening utan punkt också och nu gjorde jag det igen :))

Jag får se vad det blir för slags jul i år. Tror jag ändrar och gör olika varje jul, inte stora förändringar men ändå lite annat.

Önskar dig en fortsatt bra vecka! :) / Ann-Louise