måndag 24 oktober 2011

Före å efter foton.

Före målning.

Efter målning.

Nu är skåpet målat 2 gånger och jag har börjat vaxa det. Ska snart polera och sen ska det piffas och puffas lite. Ska sätta in en tapet som bakgrund på vitrindelen. Ska bli spännande å se hur det blir.
Jag är en "sån" som har svårt att se förvandlingar framför mig innan de är gjorda. Det slutgiltiga piffade skåpet får ni se i senare inlägg.
Har tyvärr inte haft så mycket tid över för bloggen de senaste dagarna. Lillskrutt har varit sjuk (ett dygn bara, jätteskumt) och sen har vi haft besök av svärfar och Brilla. Imorgon skall jag iväg på jobbmöte, så jag kanske hinner piffa efter det.

Psssssssssssst....idag har Mats hållt på att demolera vårt ostämda och stora piano hela dagen. Det vägde typ ett ton, så han har skruvat och sågat sönder det i molekyler....stackaren. Nyss skrek han JAA...och sen ett NEJ...Tydligen jävlas en stor skruv med honom...Alfons sågar och stjälper till. Överlycklig över att få leka med verktyg och hjälpa pappa.  

Trevlig måndagskväll!! 



5 kommentarer:

Emsan! sa...

Åhh vad fint Malin, du e så duktig!!!
Puss! <3

LIVSGLITTER sa...

Oj så fint det blev!!

LyckligaPraliner sa...

Men snyyyyygt!!! :) Jag vill också ha. :)

Ann-Louise

Liza sa...

Åh så fint det blir!!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Sarah James Larsson sa...

Hej. Hoppas det går bra att jag har berättat om din mysiga blogg och målningsprojektet på Storegårdens blogg. Du hade skrivit så himla bra och förklarat hur du har gjort. Tänkt att det skulle kunna hjälpa andra som känner sig lite osäker och tror att det kan vara för svårt. Men du får gärna säga till mig om inte det känns bra så tar jag bort inlägget direkt (fast jag hoppas att du inte vill det så klart :)). Kram på dig. Ha en mysig kväll. //Sarah.
PS. Hinner du verkligen mysa förresten?! Vi sitter här och väntar på tapetseringsdelen att bli klar! Känn igen press allstå * skoja bara (lite) *